Oamenii din viața mea: G.

5 august 2017

foto: Liviu Dumitru
            Întâmplător sau nu, majoritatea prietenelor mele sunt mai mari, ca vârstă, decât mine. Dar asta nu mă face să mă simt nici copil, nici inferioară, nici din cale-afară de matură. Pe G. o știu de aproape un an, dar ne comportăm de parcă ne-am ști dintotdeauna, deși îi sunt mai mică cu 4 ani. Ne-am apropiat una de alta fără niciun efort, datorită multelor asemănări dintre noi, dar mai ales deosebirilor. Pentru că ea e mereu molipsitor de zâmbitoare, în timp ce eu tun și fulger câteodată mai ceva ca o furtună. Ea e vocea blândă de la celălalt capăt al firului, omul care se străduiește să fie în fiecare clipă mai bun, care mai degrabă lasă de la el, decât să iște certuri și lupte de orgolii, omul care a aflat că e mai important să fii, decât să ai și tinde mereu spre desăvârșire.
           Hotărâtă din multe puncte de vedere, cu niște reguli pe care n-ar stica să le mai încalce din când în când (sau din gând în gând), G. e o prietenă de nădejde, dar nu genul de prieten care dă din coadă la fiecare mișcare a ta, ci acela care, orice confesiune i-ai face, te ascultă fără să te judece, pentru că știe că uneori oamenii au nevoie doar de atât, de a fi ascultați. Unde mai pui că întodeauna găsește un sfat, sau un articol potrivit de citit, toate asezonate cu gesturi blânde, pe care nu se străduiește să le facă, pentru că îi vin pur și simplu, pentru că așa e ea, firească, valoroasă fără doar și poate!
           Astăzi este ziua ei și știu că dacă se va întâmpla să citească tot ce am scris aici, îmi va spune că e prea mult, că mai are de crescut. Iar eu îi doresc să crească în toate cele pe care le știe foarte bine, să-și păstreze seninătatea, blândețea și firescul și să nu uite nici măcar o clipă să zâmbească! Pentru că nu de puține ori un zâmbet de-al ei m-a detensionat, făcându-mi ziua mai frumoasă și amintindu-mi că viața trebuie trăită cu o bucurie asumată!

La mulți ani, draga mea G.! 

Niciun comentariu:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS